Wirus fa³szywego ekumenizmu
KS. KEVIN VAILLANCOURT
––––––––
Od czasu przeformu³owania tego aspektu wiary rzymskokatolickiej, który dotyczy³ zbawienia niekatolików jakie znalaz³o odzwierciedlenie w dokumentach Drugiego Soboru Watykañskiego i w Novus Ordo Missae, dzisiejsi katolicy systematycznie poddawali siê, za poœrednictwem modernistycznego kleru, gor¹czce ekumenicznej. Ta gor¹czka – ten wirus – zosta³ powszechnie zaakceptowany i zdaje siê, ¿e katolicy nie pragn¹ przeciw niemu ¿adnego lekarstwa.
Od czasów apostolskich wyznawcy Jezusa Chrystusa zawsze wierzyli, ¿e zbawienie jest dostêpne tylko dla tych, którzy s¹ cz³onkami Jego Koœcio³a: "...kto uwierzy i ochrzci siê, bêdzie zbawiony; a kto nie uwierzy, bêdzie potêpiony" (Ew. œw. Marka 16, 16). Ta myœl z³¹czona z nakazem Chrystusa nawracania wszystkich by³a inspiracj¹ niezliczonych misjonarzy aby iœæ g³osiæ Ewangeliê, przyprowadzaj¹c do katolickiej Wiary tylu ludzi ilu tylko by³o mo¿liwe. Oni zarazili siê "wirusem" Prawdy, który nape³ni³ ich bez reszty prawdziwym mi³osierdziem dla biednych grzeszników i mi³oœci¹ do Boga i Jego Koœcio³a. Oni wiedzieli, ¿e stawk¹ jest zbawienie dusz, i ¿e chocia¿ Chrystus umar³ za wszystkich ludzi, to jednak tylko ci zostan¹ zbawieni, którzy uwierz¹, bêd¹ ochrzczeni i umr¹ w ³asce Bo¿ej. Ta prawda katolickiej wiary by³a nieustannie powtarzana przez Papie¿y, Sobory i Doktorów Koœcio³a, jako zawsze spójna, konsekwentna nauka, zawsze wierna Ewangelicznemu przes³aniu.
To naszym czasom przypad³o w udziale widzieæ zaprzeczenie w tak ra¿¹cy i bluŸnierczy sposób tej istotnej prawdzie katolickiej. Jakkolwiek, zanim wirus fa³szywego ekumenizmu móg³ wybuchn¹æ z ca³¹ swoj¹ si³¹, musia³ on zostaæ wprowadzony (mo¿na rzec dawkowany po ³y¿eczce) stopniowo i to w taki sposób aby zosta³ ³atwo zaabsorbowany przez wszystkich katolików na œwiecie. Oto jak siê to dokona³o:
B³êdne Dokumenty Vaticanum II
Du¿o ju¿ zosta³o powiedziane w tym przedmiocie przez tradycyjnych katolickich autorów od czasu proklamacji Lumen gentium i Gaudium et spes, dwóch niezwykle skandalicznych dokumentów wydanych [rzekomo] w imieniu "Magisterium Koœcio³a katolickiego". Te dwa dokumenty wyra¿aj¹ heretycki pogl¹d, ¿e "dobro i zbawienie" mo¿na odnaleŸæ w innych religiach (judaizmie, protestantyzmie, mahometanizmie, itd.), oraz ¿e Koœció³ katolicki przyjmuje to za prawdê. W rzeczywistoœci, Koœció³ nie czyni tego ani nie mo¿e czyniæ takiej rzeczy, poniewa¿ taki pogl¹d stoi w sprzecznoœci z natur¹ naszej Wiary objawionej nam przez Jezusa Chrystusa. Wierzyæ w taki fa³szywy ekumenizm (stare s³owo z now¹ interpretacj¹) jest b³êdem, a co najmniej grzechem przeciw Wierze. W najgorszym wypadku jest to herezja.
Tak wiêc, umieszczaj¹c te dokumenty w rêkach wszystkich katolików, przygotowano grunt dla wprowadzenia nastêpnego elementu tego œmiertelnego dla duszy wirusa: now¹ wiarê na temat niekatolików i zbawienia. Nie wystarcza³o zaproponowanie nowego nauczania w soborowych dokumentach; o nie, wierni powinni modliæ siê w nowy sposób, u¿ywaj¹c liturgii bêd¹cej wyrazem tych nowych pogl¹dów. W 1967, dwa lata po zakoñczeniu Soboru, wprowadzono Novus Ordo Missae i w 1969 zosta³o ono powszechnie zalecone.
"Msza" fa³szywego ekumenizmu
Ci, którzy promulgowali Novus Ordo pope³nili dwie zbrodnie przeciw Wierze: wprowadzili niewa¿n¹ liturgiê jako formê kultu dla rzymskich katolików i zmienili formu³ê modlitw na takie, które mia³y odzwierciedlaæ groŸnego wirusa fa³szywego ekumenizmu.
Wystarczy tu wspomnieæ, ¿e fa³szywy ekumenizm nie poczyni³by takich postêpów wœród rzymskich katolików gdyby wiêkszoœæ z nich nie modli³a siê, ¿e Chrystus przela³ [efficaciter (1)] Swoj¹ Krew za wszystkich ludzi – sformu³owanie otwarcie potêpione przez Sobór Trydencki. Zaprawdê, jak siê modlimy, tak wierzymy. Doktryn¹ naszej Wiary jest, ¿e Chrystus umar³ za wszystkich; jednak¿e, owoce Jego Mêki i Œmierci (wieczne zbawienie) maj¹ zastosowanie tylko dla wielu, dla tych, którzy przyjmuj¹ Jego nauczanie i ¿yj¹ i umieraj¹ jak prawdziwi katolicy. Tylko dla tych wielu Nasz Pan przela³ Swoj¹ Krew na Kalwarii [efficaciter (2), dla wszystkich innych natomiast tylko sufficienter (3)]. To równie¿ stanowi doktrynê Wiary. Herezja fa³szywego ekumenizmu celowo gmatwa rozró¿nienie miêdzy tymi dwoma doktrynami.
W 1969 zosta³ wstrzykniêty do cia³a rzymskich katolików zasadniczy element tego heretyckiego wirusa. Zgodnie ze swoj¹ natur¹ wirus ten rozwija³ siê powoli i niewielu go dostrzeg³o. Kiedy na przestrzeni lat wierni katolicy bili na alarm, zw³aszcza ¿e choroba zaczyna³a przybieraæ rozmiary nie do zniesienia, przewa¿aj¹ca wiêkszoœæ katolików by³a ju¿ uko³ysana we œnie. Byli oni zaka¿eni ekumenicznym szaleñstwem, i niezwykle trudne by³o uœwiadomienie im w jak op³akanym stanie siê znaleŸli.
Kolejne symptomy wirusa
Od momentu zakoñczenia Vaticanum II i wprowadzenia Novus Ordo Missae, przejawy fa³szywego ekumenizmu, jeden za drugim, manifestowa³y siê na widok publiczny. Wzajemne u¿yczanie sobie ambon miêdzy katolickimi i niekatolickimi kaznodziejami, ekumeniczne spotkania modlitewne w Asy¿u, w Canterbury, w ¿ydowskiej synagodze w Rzymie, w miejscowych koœcio³ach parafialnych i jeszcze gdzie indziej, wszystko to demonstruje, ¿e wirus rós³ i mutowa³ przybieraj¹c takie formy wyrazu niekatolickiej wiary jakich byæ mo¿e nawet nie wyobra¿aliby sobie nigdy jego twórcy.
W miarê jak zbli¿amy siê do koñca tego wieku, wirus rozprzestrzenia siê ponad wie¿ami katolickich œwi¹tyñ. Ostatnia "katolicko" – luterañska Deklaracja o Usprawiedliwieniu, nawet w jej skorygowanej wersji, wyra¿a doktrynê sprzeczn¹ z doktryn¹ Soboru Trydenckiego i apostolskiej wiary Koœcio³a rzymskokatolickiego. Przewidywane plany dla nowego tysi¹clecia zawieraj¹: odbycie nowego "Asy¿u" w Rzymie, wydanie wspólnego [cerulariañsko-luterañsko-wojtyliañskiego] Martyrologium ze schizmatyckimi a nawet protestanckimi "œwiêtymi", opublikowanie wspólnej Deklaracji wiary z ¿ydami i muzu³manami na Górze Synaj oraz kontynuowanie przeprosin i próœb o przebaczenie za "krzywdy" pope³nione przez Koœció³ w przesz³ych wiekach. I, jak gdyby tego nie by³o dosyæ dla katolików, na horyzoncie pojawia siê nowa liturgia maj¹ca wykorzystaæ Novus Ordo dla ekspresji fa³szywego ekumenizmu w sposób dot¹d niespotykany w soborowych koœcio³ach. Musimy modliæ siê i czyniæ ofiarê jak nigdy dot¹d aby po³o¿yæ kres tej duchowej milenijnej pluskwie.
Ks. Kevin Vaillancourt
Z jêzyka angielskiego t³umaczy³ Miros³aw Salawa
Artyku³ ten po raz pierwszy ukaza³ siê w r. 1999, we wrzeœniowym numerze The Catholic Voice, P.O. Box 130, Mead, WA 99021 USA.
(Tytu³ oryginalny: MILLENNIAL VIRUS HAS STRUCK: IT IS FALSE ECUMENISM; obecny tytu³, ilustracje a tak¿e tekst w nawiasach [...] oraz przypisy od red. Ultra montes; w artykule dokonano nieznacznych skrótów).
Przypisy:
(1) efficaciter – skutecznie; tutaj w heretyckim znaczeniu, ¿e wszyscy ludzie bêd¹ zbawieni. Por. Sobór Trydencki, Dekret o usprawiedliwieniu. Rozdzia³ III. Kto uzyskuje usprawiedliwienie przez Chrystusa. "W rzeczywistoœci chocia¿ [Chrystus Pan] «umar³ za wszystkich» (2 Kor. 5, 15), to jednak nie wszyscy uzyskuj¹ dobrodziejstwo wynikaj¹ce z Jego œmierci, ale jedynie ci, którzy maj¹ udzia³ w zas³udze Jego mêki (...)". (Decretum de iustificatione. Cap. 3. Qui per Christum iustificantur. "Verum etsi ille «pro omnibus mortuus est» [2 Cor 5, 15], non omnes tamen mortis eius beneficium recipiunt, sed ii dumtaxat, quibus meritum passionis eius communicantur") – Denzinger-Bannwart, n. 795.
(2) efficaciter – w sposób skuteczny, tzn. ¿e tylko ci bêd¹ zbawieni, którzy wspó³dzia³aj¹ z ³ask¹ Bo¿¹. Por. Sobór Trydencki, Dekret o usprawiedliwieniu.
(3) sufficienter – w sposób wystarczaj¹cy, dostateczny, tzn. ¿e ka¿demu moc¹ zas³ug Chrystusowych udzielona jest ³aska wystarczaj¹ca do zbawienia; jednak¿e wszyscy ci, którzy z t¹ ³ask¹ nie wspó³dzia³aj¹, nie dost¹pi¹ zbawienia. Por. Sobór Trydencki, Dekret o usprawiedliwieniu.
(4) Por. 1) Ks. Kevin Vaillancourt, a) Obchody "Roku Wiary" a destrukcja ¿ycia liturgicznego. b) Modernistyczny "Rok Wiary": Manifestacja Nowej Religii. c) Masoneria i "Nowa Ewangelizacja". d) Czy "Summorum Pontificum" rzeczywiœcie jest wyrazem Tradycji katolickiej? e) Wspó³czesna liturgia: nowa forma kultu dla nowego pokolenia. f) Pogañstwo nadal niepowstrzymanie szerzy siê w modernistycznym Neokoœciele. g) Modernistyczny program ukryty za tzw. "Rokiem Eucharystii". h) Uczczenie stulecia encykliki "Pascendi Dominici gregis". i) Asy¿ III: "Pielgrzymka" indyferentyzmu. j) Abyœmy nie zapomnieli: G³os sprzeciwu wobec "kanonizacji" Jana Paw³a II. k) Abyœmy nie zapomnieli. Sprawa przeciwko "kanonizacji" Jana Paw³a II. l) Œwiêtowanie b³êdu w "Roku Wiary". m) Tak zwana "Nowa Ewangelizacja" zaprzeczeniem Boskiego Zamys³u. n) Redemptionis Sacramentum: Nowe wytyczne dla Nowej Liturgii. o) "Dialog" ekumeniczny – priorytetowe narzêdzie modernistów. p) B³¹d fa³szywego ekumenizmu i odrzucenie wczeœniejszego nauczania.
2) Ks. Noël Barbara, a) Papieska nieomylnoœæ a dzisiejszy kryzys w Koœciele. b) Ecône – koniec, kropka. c) List otwarty do cz³onków Bractwa Œw. Piusa X (FSSPX). d) Uderzaj¹ce podobieñstwo reform Paw³a VI do reformy anglikañskiej 1549 roku. e) Katolicka Msza œwiêta a Novus Ordo Missae. Czy NOM jest wa¿n¹ msz¹? f) Czy Jan Pawe³ II jest modernist¹? g) Zdemaskowanie braku autorytetu w³adzy Neokoœcio³a.
3) Ks. Benedict Hughes CMRI, a) A on znowu swoje! Bergoglio wywo³uje zgorszenie wœród katolików nonszalanckim podejœciem do ma³¿eñstwa. b) Zaniechanie potêpienia: Bergoglio zaniedbuje obowi¹zek potêpienia z³a. c) Franciszek okazuje wzglêdy dla ruchu charyzmatycznego. d) Farsa Vaticanum II. Rzetelna ocena soboru po piêædziesiêciu latach. e) Neopapie¿ – fa³szywy papie¿. e) Ciê¿kie zaniedbanie: Ca³kowita pora¿ka soborowej hierarchii w egzekwowaniu norm moralnych. f) Nowa encyklika: Bergoglio wykorzystuje koniunkturê na "zmiany klimatyczne". g) Nowa Religia Cz³owieka. Bergoglio propaguje naturalizm w "papieskich wideo-przes³aniach". h) "Papie¿" Franciszek kontra œw. Franciszek. Haniebna karykatura Wielkiego Œwiêtego. i) Milczenie pasterzy. j) Wielomówstwo. Dlaczego moderniœci publikuj¹ takie rozwlek³e dokumenty? k) Papie¿ Pius XII – w piêædziesi¹t¹ rocznicê œmierci. l) "...ale nas zbaw ode z³ego...". Czy modernistyczny koœció³ jest w stanie wyrzuciæ diab³a? m) Franciszek-Bergoglio znowu atakuje! Pokaz dwulicowoœci Vaticanum II.
4) Ks. Anthony Cekada, a) Tradycjonaliœci, nieomylnoœæ i Papie¿. b) Czy ekskomunikowany kardyna³ mo¿e zostaæ wybrany na papie¿a? c) Bergoglio nie ma nic do stracenia... zatem sedewakantystyczna argumentacja musi siê zmieniæ. d) Msza w jednoœci z "piratem-«papie¿em»": kilka zagadnieñ. e) "Stanowisko Bractwa" jako surogat Magisterium. f) Wyznanie modernistycznej herezji pseudopapie¿a ba³wochwalcy ("Papa Pachamama").
5) O. Miko³aj Jamin OSB, Myœli œci¹gaj¹ce siê do b³êdów tegoczesnych. a) O jednoœci prawdziwej religii. b) Jezus Chrystus potêpia tolerantyzm. c) Poza Koœcio³em nie ma zbawienia.
( PDF )
© Ultra montes (www.ultramontes.pl)
Cracovia MMIV, MMXX, Kraków 2004, 2020
POWRÓT DO STRONY G£ÓWNEJ: